Op deze blog zal Velomobiel.nl geregeld verslag doen van nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf.
Eén van de dingen die de komende tijd gestalte gaat krijgen is de kleinere Quest.
On this blog Velomobiel.nl will inform you about her latest developments. One of these things will be a smaller Quest.
Dag Allen,
Nog niks gelezen, maar dat gaat wel gebeuren.
Sinds vandaag zit ik weer in een Quest. Binnenkort fiets ik naar Baambrugge en geniet daar van mijn koffie. Gelukkig schijnt de zon nog. De route is overigens ook te berijden met veel sneeuw. Alleen buiten, op het terras, koffie drinken zit er dan niet in.
Groet,
Niels van der Wal
Groet
Dag Niels,
Leuk om te lezen dat je weer fietst!
Groeten, Allert
Hardstikke goed dat jullie met een blog zijn begonnen.
Is veel leuker om naar door te verwijzen dan een statische website.
Welcome in the blogosphere !
Wim.
Haaa, Hier ben ik blij mee, want deze Kleinere-Quest-optie is voor mij helemaal goed. Tenminste, als ik er in pas….. Ik ben precies 1.75 cm, of inmiddels misschien al wat kleiner?
Dus mannen, fantastisch nieuws. Ik zou haast zeggen “Ken nie wachte”.
Groet van Quesjer
Hallo ontwerpers/bouwers.
Ik vraag me af, komt deze quest nu ook als sport-uitvoering beschikbaar? Dus de lichtgewicht versie, of wordt het “alleen” de standaard-quest in kleine uitvoering. En welk gewicht is waar naar wordt gestreefd? (Ja, ik begrijp dat hierover nog geen harde uitspraken gedaan kunnen worden)
Groet van Paulus
Dag Paulus,
Als de mal klaar is dan is het een ‘questie’ van lamineren, met dit werk en het gebruikte materiaal bepaal je het gewicht, de sterkte/stijfheid en de prijs. Een lichtgewicht versie is zeker mogelijk en ook kan hij wel iets lichter worden dan zijn grote broer omdat er minder materiaal in zit.
Maar harde uitspraken gaan we daarover nu niet doen.
Groeten, Allert
Allert,
Mooi hoor! Vooral die foto in de kop – er komt een flinke bui aan – vind ik geweldig.
Ik ga de bouw van de nieuwe fiets hier zeker volgen. Veel succes ermee!
Wordt de body op dezelfde wijze in drie stukken gedeeld als de grote? (Wanneer het hout ook de horizontale deellijn van de fiets is, komt de deellijn veel lager dan bij de ‘grote’ Quest: top in twee delen i.p.v onderzijde, om de boel lossend te houden)
Groet,
Bas B
Mooi om van de quest een “light-versie” te ontwikkelen.
Hiermee wordt deze super fiets ook bereikbaar voor minder grote mensen.
Succes met de ontwikkling.
groet Frans
Votre nouvelle Quest est séduisante. La fabrication est prévue sans doute en stratifié de résine. Avez-vous étudié une fabrication des éléments de coque en feuille de plastique thermoformé ? Ce serait peut-être moins couteux.
Traduction logiciel :
Uw nieuwe Quest is aantrekkelijk. De productie is gepland waarschijnlijk gelaagd hars. Heb je gestudeerd een verzinsel van de schelp elementen in thermisch plastic vel? Het zou goedkoper zijn.
Beste mensen,
ik ben zelf ook niet erg groot (1.68 m) en ik wil na een test rit deze kleine variant van de Quest,
gaan bestellen. De reisverhalen en vooral het gemak waarmee afstanden worden gereden, hebben mij geïnspireerd om deze stap te gaan zetten.
En ik denk dat deze stap, door het mangat, er een is voor het leven.
Met vriendelijke groet,
Huub Vroomen
Hallo Allert
Nog hartelijk bedankt voor de rondleiding in jullie bedrijf. Wij zijn op bezoek geweest bij jullie mijn zuster Tina en mijn zwager Paul. Wij hebben de snoek gezien maar ik hoor dat de snoek alleen past voor mensen met een max. lengde 1.80m hebben.
Is er geen intresse voor een XL of een grotere XXL uitvoering ? Ik heb een lengde van 188 m en dan past de huidige uitgave van deze snoek niet! Zijn er toekomst plannen om een grotere snoek te maken ?
Het beste allemaal Martinius Berg uit noorwegen.