Vorm bewaren

Voor het maken van het instapgat kopieer ik eerst de schuimplug zodat er een vorm bewaard blijft waarmee later de deksel gemaakt kan worden.

Before the manhole can be made,  a copy of the shape must be made. With this the cover can be shaped later on in the process.

Het schuim wordt zo goed mogelijk strak gemaakt, er kan nu uiteraard alleen worden weggehaald. Later als er geplamuurd word kunnen er ook kuilen weggewerkt worden.

The foam is made as smooth as possible, it can only be sanded off, dents will be filled with putty later.

Het kleinere frontaal van de lagere carrosserie is hier zichtbaar. Er ontstaat ook een wat andere vorm doordat de breedte gelijk blijft.

This photo shows the smaller frontal area of the lower body. The shape also differs somewhat because the width is the same.

Van boven is te zien dat de vorm korter en meer gedrongen is, het kleinere instapgat is met een potloodlijn aangeven.

This top view photo shows the shorter and thicker shape, the smaller manhole is outlined with a pencil.

Dit bericht werd geplaatst in kleinere quest en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Vorm bewaren

  1. David Whitmon zegt:

    Very Cool.

    The smaller Quest, what size range of rider would it be for?

  2. velomobiel zegt:

    Hello David,

    The Quest XS schould fit people from aprox. 1,50 till 1,75 Mtr.
    Another advantage over the normal Quest is that small people can sit lower
    for better stability.

    Theo

  3. Hallo Theo , misschien is het voor deze vraag nog een beetje vroeg maar ik stel hem toch. Al enig idee wanneer de eerste xs-en de weg op kunnen en mogen we al bestellen ?

  4. Kees van Malssen zegt:

    Ziet er fraai uit!
    Biedt de compactere XS geen mogelijkheid om de staart toch iets verder door te laten lopen en daardoor het vlakke “afgekapte” stuk nog iets kleiner te maken? Dwz, de aerodynamica nóg verder te verbeteren?

    • velomobiel zegt:

      Dag Kees,

      De staart kan natuurlijk langer, maar dat gaat wel ten koste van de ruimte voor reflectie en verlichting bovendien vergroot het de zijwindgevoeligheid (op de blog van Wim Schermer kan je zijn ervaringen lezen met een verlengde staart aan zijn Quest). De fiets wordt ook gewoon langer wat niet altijd handig is.
      De ‘grote’ Quest 5cm verlagen was een ontwerp mogelijkheid (met wellicht een aerodynamisch gunstiger lengte breedte verhouding) maar al met al leek me dit toch een beter compromis. Je kunt op vele punten nog verder optimaliseren op aerodynamica alleen het gaat altijd wel ten koste van praktische zaken. Zoveel keuzes bij het ontwerpen en het had altijd weer anders gekunt……………….

      Groeten, Allert

  5. Ross zegt:

    Hello,
    Thanks for sharing your process with us.
    Fun to watch, and no dust here!
    I like how you minimize foam use by stacking blocks instead of sheets.
    Cheers
    Ross

    • velomobiel zegt:

      Hello Ross,

      Although the PU foam is not really cheap it might be more economical to use full sheets because the stacking takes extra time. But once Allert set his mind to start building he would not wait another week before new foam was delivered…

      Greetings, Ymte

  6. 1. You might consider a sturdy roll bar in addition or in place of the hump behind the driver’s head. Such a roll bar would need to be aft (behind the driver) far enough to allow riders to wear streamlined bicycle helmets. The roll bar would need to be high enough to fully protect the head of the driver (and to qualify the machine that require driver’s s head protection for races). The roll bar would also need to be wide enough to help protect the driver’s face in the event of a slide over in an accident.
    2. A retrofit kit to existing Quests for such a roll bar would be nice, as well as an option in new Quest purchases.
    3. An option for a 5 point driver’s harness would also be useful, too. (I was able to add a three-point seat belt to the existing set-up in my Quest without much difficulty.)
    4. A built-in weather-proof radio option and retro-kit would be nice, too.
    5. A weather-proof roof option for both Quests that is high enough for the driver to wear a bicycle helmet would also be welcome, perhaps.

  7. velomobiel zegt:

    Hello Ross,

    We feel quite comfortable in the Quest like it is now but we understand the demand for safety options. But where is the end of options to make the vehicle safer, it is a vehicle you have to power yourself and you cannot simply add some power like in a car to compensate for extra weight of safety devices. The best protection comes from your way of driving, not from the machine. Some people think traffic would be much safer if people had a metal pin in the steering rod of a car instead of an airbag….

    A lot of different crash tests should be done to test what is usefull , a velomobile has very low weight compared to your body weight, this make things complete different from what is known about car saftey measures. But we keep your thoughts in mind, thanks.

    Greetings, Ymte

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s