Nu de plug glimt van de vers gespoten gelcoat kan er voor het eerst gezien i.p.v. gevoeld worden of er nog hobbels en kuilen in zitten. Het duurt maar even want er moet weer een sinaasappelhuid weggeschuurd worden.
Uiteindelijk zal hij gepolijst worden maarer is geen tijd meer om dat zelf te doen omdat we dit weekeinde naar Slowakije gaan waar de mal gemaakt zal worden.
Om toch verder te kunnen wordt de instaprand afgevormd zodat er we alvast aan een persmal voor het schuimdeksel kunnen beginnen, ook een malletje voor het derailleur kapje is dan snel gemaakt.
Als de grote mal over een paar maanden af is komt hij weer hierheen om dan voor de wielkasten en kettingkappen pluggen en mallen te kunnen maken.
Now that the plug is shiny with the fresh gelcoat we can finally see instead of feel if there are still bumps or dents. This state wont last long because the orange peel surface has to be sanded.
Finally the plug will be polished but ther is not time to do that ourselves, this weekend we will go to Slovakia where the mould will be made.
Meanwhile we can work on the mould to press the foam cover, to be able to do that a copy of the manhole has to be made, in the meantime we make a derailleur cover as well.
When the big mould will be ready in a few months it will come back here to make the plugs and moulds for the wheel boxes and chain covers.
Waarom naar Slowakije, waarom maken jullie die mal niet zelf?.. of laten hem lokaal hier ergens maken door iemand?
Dag Peter,
Een mal kun je niet laten maken door “iemand”, dat is heel specialistisch werk. In Slowakije hebben wij Peter Pavlik gevonden die heel goed werk levert. We hebben wel bewust gezocht naar contacten in Tjechie/Slowakije omdat in deze landen veel vakmanschap aanwezig is terwijl de loonkosten daar lager zijn, het is toch heel arbeidsintensief werk.