Alle maldelen van de kleinere Quest

Na het maken van het boven deel van de mal kan nu met het onderste deel worden begonnen. De onderkant bestaat uit twee delen. Er moet dus nogmaals een deellijn gemaakt worden met een stuk spaanplaat, de rest komt tegen het bovenste maldeel aan. Wederom wordt de gelcoat gespoten.

All parts of the mould for smaller Quest

After the top part of mould part is made, the bottom part can be made. Because the bottom mould consists of two parts, one more separation line has to be constructed with chipboard, the other is laminated against the top mould. Again this part is sprayed with moulding gelcoat and then laminated.

Het laatste deel van de mal is het makkelijkst, er hoeft geen deellijn meer gemaakt te worden. Er kan direct tegen de twee andere maldelen gelamineerd worden.

The second bottom mould part is the easyest, there are no more saperation lines that need to be constructed, it is laminated directly against the two other parts.

Deze geïmproviseerde oven is gemaakt om de mal gedurende twee dagen bij 45 graden te temperen.

This temporary oven is made to temper the mould for 2 days at 45 degrees C.

De twee delen van de onderkant, er moeten een paar kleine reparaties gedaan worden, schuren en polijsten, daarna kan hij in de was gezet worden en is klaar voor gebruik.

The two bottom parts of the mould, it has to be slightly repaired, sanded and polished. Before use it has to be waxed.

De topmal nadat de randen zijn bijgewerkt.

Binnen enkele weken verwachten we de mal hier terug opdat we de wielkast mallen er goed passend in kunnen maken.

The top of the mould after all the edges were nicely cut.

Within a few weeks we expect the mould to come back to us. We need it here to make the moulds for the wheel boxes fit in nicely.

Ondertussen wordt hier gewerkt aan de persmal voor de schuimdeksel. Hiervoor hebben we de rand van het instapgat gekopieerd zodat er alvast mee begonnen kan worden voordat de grote mal klaar is.

Meanwhile we are working on a mould to press the foam cover. In order to do that without the big mould being finished, we have copied the manhole before it went to Slovakia.

Dit bericht werd geplaatst in kleinere quest en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Alle maldelen van de kleinere Quest

  1. Veel en precies werk allemaal, maar het begint al lekker op te schieten!
    Aan de bovenkant van de body van de velomobiel en aan de onderzijde van het bovendeel zit een flens om de delen aan elkaar te schroeven. Hoe maken jullie deze flenzen?
    De schuimkappen van de Mango, Quest en de Strada “gapen” altijd aan de zijkanten en “happen”aan de voorzijde. Gaan jullie dit probleem oplossen met de kleine Q ?

    Groet, Theo.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s