Ontwikkelingen/Developments

Velomobiel.ro is een jaar na de start van de bouw nu volledig operationeel, dat heeft gevolgen voor de werkzaamheden in Dronten en ook voor de toeleveranciers van de kunststof carrosserien Beyss in Straelen (D) en Peter Pavlik (SK).

Only one year after the start of the building Velomobiel.ro is now fully operational This has implications for the work in Dronten and also for suppliers of bodywork, Beyss in Straelen (D) and Peter Pavlik in Prievaly (SK).

IMG_1126

Velomobiel assemblage in Roemenie/Velomobile assembly in Romania

In Dronten wordt binnenkort de laatste Quest geassembleerd. In januari heeft collega Hans vd Meulen al afscheid genomen, per 1 juni ook collega Jos Hendriks. Jos die eigenlijk bouwkundig tekenaar is gaat zijn carrierre toch als fietsenmaker voortzetten, je kunt hem voortaan vinden bij www.sportmaster.nl te Soest. Allert, Eva, Theo, Ymte en op de zaterdagen afwisselend Anton en Guus blijven je bij Velomobiel.nl van dienst voor proefritten, reparaties, onderdelen en advies.

englishIn Dronten soon we will assemble the last Quest. In January Hans vd Meulen said goodbye, June 1 colleague Jos Hendriks did as well. Jos who was educated for drawing buildings decided to continue his carreer in the bicycle industry at www.sportmaster.nl in Soest. Allert, Eva, Theo, Ymte and on Saturdays and sometimes Anton and Guus will be at your service at Velomobiel.nl for test drives, repairs, parts and advice.

IMG_1131Daniel Fenn zet in Roemenie de kunststof afdeling op. De Quest mallen van Beyss en de mallen van de Quest XS van Pavlik zijn naar Roemenie overgebracht. Vanaf nu wordt de Quest XS dan ook volledig in Roemenie gemaakt, de Quest en de Strada volgen eind dit jaar.

englishDaniel Fenn helps starting the laminating division in Romania. The Quest molds from Beyss and the Quest XS molds have been transferred to Romania now. From now on, the Quest XS will be made ​​entirely in Romania,  the Quest and Strada will follow by the end of this year.

IMG_1130Daniel maakt met de Roemeense dames Magda, Anna-Maria en Leontina de eerste quest XS top. Met zijn Duits en zijn perfectionisme maakt Daniel het ze niet gemakkelijk.

englishDaniel explains Magda, Anna-Maria and Leontina how to make a Quest XS top. Sometimes he drives them crazy with his perfectionism and talking German all the time.

IMG_1137De waakhonden blijven aaibaar.

english The guard dogs stay friendly.

IMG_1138Daniel verloochent zijn Beierse afkomst niet.

english It is clear Daniel  comes from southern Germany.

IMG_1144Op minder dan 25 kilometer van de werkplaats kunnen bergwandelaars hun hart ophalen.

english At only 25 km from the workshop you can do real nice hiking in mountains up till 2000 m.

IMG_1152Er is een wekelijkse vlucht van Eindhoven naar Cluj Napoka, op ongeveer 100 km afstand van de werkplaats in Breaza. Een ticket voor deze vlucht kost minder dan de Treinreis van Dronten naar Einhoven…..

english There is a weekly flight directly from Einhoven (NL) to Cluj Napoka, the fare is very affordable.

Dit bericht werd geplaatst in roemenie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Ontwikkelingen/Developments

  1. Willem Jan zegt:

    Complimenten! De werkplaats ziet er goed uit!
    Zal in Dronten nu alleen nog maar aflevering en reparatie plaatsvinden?

    • Dag Willem Jan,

      Wat je “alleen” maar noemt. Als alle klanten met een velomobiel gemiddeld 5 uur diensten per jaar van ons afnemen is dat al 5000 uur per jaar, bijna 3 full time banen. Verder is er natuurlijk ook nog de marketing en de productontwikkeling die deels in Dronten gedaan wordt, zo heeft de Franse student werktuigbouwkunde Yann Canu bij ons een nieuwe carbon achterbrug ontwikkeld die lichter is en 3x stijver dan de huidige aluminium versie. De prototypes zijn in gebruik geweest tijdens de WK wedstrijden in Leer afgelopen weekeinde en hebben alle tests doorstaan. Nu wordt gewerkt aan de productiemiddelen, tegen het einde van het jaar zal hij leverbaar zijn en hij past ook in de huidige fietsen (vanaf bouwjaar 2007). Later hierover meer in dit blog.

      groeten, Ymte

      • Theo van Goor zegt:

        Helder!
        Zo gingen talloze geruchten rond zoemen en zijn bij deze ont-angelt. Ik zal ze maar niet noemen om ze niet alsnog te versterken. Een nieuwe carbon achterbrug. Te verwachten en toch nog een verrassing.
        Ben blij dat het goed gaat bij Jan in Roemenië. Een moedige onderneming. Respect!
        Toch als je zo zegt dat er wel 5000 uur per jaar onderhoud zit de huidige rijdende vloot klinkt alles zo vreselijk logisch ineens.
        Zijn jullie ook weer terug bij je oude vak. Ook wel fijn misschien.
        Fietsenmaker en rijwielhersteller😉
        Kan er weer eens tijd gevonden worden voor bijwerken van dit blog en een verdiende normale vakantie.

  2. beer drinker zegt:

    thanks for the included english translations for those of us that don’t speak Dutch🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s