Velomobiel.ro is een jaar na de start van de bouw nu volledig operationeel, dat heeft gevolgen voor de werkzaamheden in Dronten en ook voor de toeleveranciers van de kunststof carrosserien Beyss in Straelen (D) en Peter Pavlik (SK).
Only one year after the start of the building Velomobiel.ro is now fully operational This has implications for the work in Dronten and also for suppliers of bodywork, Beyss in Straelen (D) and Peter Pavlik in Prievaly (SK).
Velomobiel assemblage in Roemenie/Velomobile assembly in Romania
In Dronten wordt binnenkort de laatste Quest geassembleerd. In januari heeft collega Hans vd Meulen al afscheid genomen, per 1 juni ook collega Jos Hendriks. Jos die eigenlijk bouwkundig tekenaar is gaat zijn carrierre toch als fietsenmaker voortzetten, je kunt hem voortaan vinden bij www.sportmaster.nl te Soest. Allert, Eva, Theo, Ymte en op de zaterdagen afwisselend Anton en Guus blijven je bij Velomobiel.nl van dienst voor proefritten, reparaties, onderdelen en advies.
In Dronten soon we will assemble the last Quest. In January Hans vd Meulen said goodbye, June 1 colleague Jos Hendriks did as well. Jos who was educated for drawing buildings decided to continue his carreer in the bicycle industry at www.sportmaster.nl in Soest. Allert, Eva, Theo, Ymte and on Saturdays and sometimes Anton and Guus will be at your service at Velomobiel.nl for test drives, repairs, parts and advice.
Daniel Fenn zet in Roemenie de kunststof afdeling op. De Quest mallen van Beyss en de mallen van de Quest XS van Pavlik zijn naar Roemenie overgebracht. Vanaf nu wordt de Quest XS dan ook volledig in Roemenie gemaakt, de Quest en de Strada volgen eind dit jaar.
Daniel Fenn helps starting the laminating division in Romania. The Quest molds from Beyss and the Quest XS molds have been transferred to Romania now. From now on, the Quest XS will be made entirely in Romania, the Quest and Strada will follow by the end of this year.
Daniel maakt met de Roemeense dames Magda, Anna-Maria en Leontina de eerste quest XS top. Met zijn Duits en zijn perfectionisme maakt Daniel het ze niet gemakkelijk.
Daniel explains Magda, Anna-Maria and Leontina how to make a Quest XS top. Sometimes he drives them crazy with his perfectionism and talking German all the time.
De waakhonden blijven aaibaar.
Daniel verloochent zijn Beierse afkomst niet.
It is clear Daniel comes from southern Germany.
Op minder dan 25 kilometer van de werkplaats kunnen bergwandelaars hun hart ophalen.
At only 25 km from the workshop you can do real nice hiking in mountains up till 2000 m.
Er is een wekelijkse vlucht van Eindhoven naar Cluj Napoka, op ongeveer 100 km afstand van de werkplaats in Breaza. Een ticket voor deze vlucht kost minder dan de Treinreis van Dronten naar Einhoven…..
There is a weekly flight directly from Einhoven (NL) to Cluj Napoka, the fare is very affordable.
Complimenten! De werkplaats ziet er goed uit!
Zal in Dronten nu alleen nog maar aflevering en reparatie plaatsvinden?
Dag Willem Jan,
Wat je “alleen” maar noemt. Als alle klanten met een velomobiel gemiddeld 5 uur diensten per jaar van ons afnemen is dat al 5000 uur per jaar, bijna 3 full time banen. Verder is er natuurlijk ook nog de marketing en de productontwikkeling die deels in Dronten gedaan wordt, zo heeft de Franse student werktuigbouwkunde Yann Canu bij ons een nieuwe carbon achterbrug ontwikkeld die lichter is en 3x stijver dan de huidige aluminium versie. De prototypes zijn in gebruik geweest tijdens de WK wedstrijden in Leer afgelopen weekeinde en hebben alle tests doorstaan. Nu wordt gewerkt aan de productiemiddelen, tegen het einde van het jaar zal hij leverbaar zijn en hij past ook in de huidige fietsen (vanaf bouwjaar 2007). Later hierover meer in dit blog.
groeten, Ymte
Helder!
Zo gingen talloze geruchten rond zoemen en zijn bij deze ont-angelt. Ik zal ze maar niet noemen om ze niet alsnog te versterken. Een nieuwe carbon achterbrug. Te verwachten en toch nog een verrassing.
Ben blij dat het goed gaat bij Jan in Roemenië. Een moedige onderneming. Respect!
Toch als je zo zegt dat er wel 5000 uur per jaar onderhoud zit de huidige rijdende vloot klinkt alles zo vreselijk logisch ineens.
Zijn jullie ook weer terug bij je oude vak. Ook wel fijn misschien.
Fietsenmaker en rijwielhersteller 😉
Kan er weer eens tijd gevonden worden voor bijwerken van dit blog en een verdiende normale vakantie.
thanks for the included english translations for those of us that don’t speak Dutch 🙂