In donker en koude is een band verwisselen nog vervelender dan in de zomer, daarom willen veel fietsers het verminderen van het risico van een lekke band wel ruilen voor wat rolweerstand. Dan is de Marathon greenguard een goed alternatief, zeer lekbestendig en gaat ook nog lang mee.
Toch is er nog wel iets te wensen over en dat hebben we nu gekregen met de Durano plus, slick profiel voor geruisloze loop en ondanks de “plus”laag toch nog een laag gewicht (bijna de helft van de greenguard). Voor de Quest rijders is het prettig dat hij smal is, daardoor heb je maximale stuuruitslag.
De band is er alleen als vouwband, introductieprijs tot 31 december is euro 27,50 en hij is uit voorraad leverbaar.
It is never nice to have a flat tyre but in Wintertime you really want to prevent one.
So in this time of the year a lot of cyclists are willing to trade in
some rolling resistance in favour of more puncture resistance. For that purpose for many customers the Marathon green guard is a good alternative for the Kojak tyre, highly resistant and is also very durable.
Yet there is still something to be desired, and we get it now with the Durano plus, slick profile for a smooth ride and despite the “plus” layer still a low weight (nearly half of the green guard). Especially for Quest riders the width of only 28 mm makes the best possible turning radius.
The tyre is only available as a folding tire, introductory price until 31 December, Euro 27.50 and it is available from stock.
Hoe verhoudt zich de snelheid van de durano plus zich met een gewone Kojak? Op schwalbe site is het niet goed te vergelijken. Ze waarderen toerbanden op een andere schaal dan de race banden. En Kojak vinden ze tour en durano plus race.
Op welke druk zetten jullie de durano plus?
Voor mijn oude quest 1 is het zeker handig om een goede stuuruitslag te hebben. En bandenplakken is ook niet mijn hobby….
Dag Hans,
Collega Theo en ik zelf rijden nu ongeveer 1000 km met deze band. Hij rijdt zwaarder dan de gewone durano maar het valt mee, niet vergeten dat er 8 bar in deze band moet. Als ik heel eerlijk ben moet ik wel bekennen dat ik in de 1000 km wel een lekke band heb gehad, een stuk glas is toch net door de blauwe laag gesneden. De band is nog wel bruikbaar en 100% lekvrij heb je alleen met massieve banden..
We kunnen Wim Schermer een paar banden aanbieden, misschien heeft hij nog tijd en zin om zijn pendel weer eens van de zolder te halen. Donderdagmiddag hebben we een “bedrijfsuitje”, we gaan bij de Velotilt kijken.
Groeten, Ymte