Q4W – Een schaalmodel met wielen

Door Allert Jacobs / video included – scroll down

Het schuimmodel is kaar, gespoten en gepolijst, nu kan er een mal van gemaakt worden. De deling van de mal is dezelfde als straks bij de echte. Door de naad op te nemen in de vormgeving krijg je een meer harmonisch geheel, je kunt hem in twee kleuren uitvoeren en dat ziet er dan heel natuurlijk uit.

englishA scale model with wheels

The foam model is finished, it has been spray painted an polished, now the mould can be made. The split line of the mould will be the same as with the full size. The split line has been part of the design process, it is in harmony with the body. If the body is made in two colours it will look natural.

Q4W vierwieler mal maken 1

Foto Allert Jacobs

Hier wordt de deelnaad voor het bovenste deel van de mal gebouwd.

englishMaking the surface that will form the split line for the top part of the mould.

Q4W vierwieler mal maken 2

Foto Allert Jacobs

De mal is klaar, het onderste deel van de mal bestaat uit een linker en rechter helft, drie delen in totaal.

englishDe mould is finished, the lower part consists of a right and left part, that makes three parts in total.

Q4W vierwieler mal maken 3

Foto Allert Jacobs

Hier is de mal net gelost, het schuimmodel is er ongeschonden uit gekomen.

englishThe mould has just been removed and the foam model is not damaged.

Q4W vierwieler mal maken 4

Foto Allert Jacobs

De mal delen zijn in twee kleuren gespoten, het lamineren van de eerste carrosserie is bijna klaar, de top moet er nog op gezet worden en aan de onderkant vast gelamineerd.
Ook bij de echte 4w wil ik de top er op vast lamineren, niet meer afneembaar zoals bij de Quest, Strada en Mango.

englishThe mould parts have been spray painted in different colours, laminating the first body is almost finished only the top has still to be laminated to the bottom.
On the full scale 4w I want to laminate the top part and it will not be possible to remove it like on the Quest, Strada and Mango.

Q4W vierwieler model

Foto Eva Navratilova

Q4W vierwieler model

Foto Eva Navratilova

Q4W vierwieler model

Foto Eva Navratilova

Q4W vierwieler model

Foto Eva Navratilova

Q4W vierwieler model

Foto Eva Navratilova

Hier vind je een filmpje waarin het model klaar is.
Here you can find a movie with the finished model.

Dit bericht werd geplaatst in vierwieler en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

50 reacties op Q4W – Een schaalmodel met wielen

  1. andri_ch zegt:

    This is the most good looking 4 wheels velomobile I’ve seen! The shape seems so natural and it makes me think about the old rounded cars from the middle of 1930s.

  2. Frans van Schoot zegt:

    ziet er leuk uit, met de HPV ( hand powererd verdraaiing)

  3. John Highet zegt:

    Brilliant work Allert, and great photos from Eva! I look forward to hearing how the aerodynamics work out? I guess it will be hard to improve on the XS (which I know from recent experience in France is only marginally slower than the Milan SL)
    As a committed long-distance rider- usually carrying all my own camping gear- the Q4W offers much more easily accessible space so my interest will depend on what aerodynamic and weight penalties are involved vs. the XS.

  4. lee zegt:

    Have you had any thoughts about the drive yet? Is it going to be FWD like the Quattro? So no long chain under the seat?

  5. lee zegt:

    One of the things I really liked about Mile’s Quattro was that all 4 wheels where the same size and also had the same hub, so that it was possible to carry a spare wheel, this made fixing a flat tyre very convenient as the wheel could be changed quickly and then that flat repaired later. Will you be doing the same?

  6. adri manhave zegt:

    Dag Allert,

    Ziet er zeer mooi uit! Imponerend hoe snel je dit model voor elkaar hebt! Als de top vast gelamineerd word, moet dan alles via de voetengaten plaatsvinden aangaande reparaties en eventuele vervanging van crankstellen? Er komt geen “serviceluik” zoals bij de DF zo te zien. De grote bagageruimte is zeker een voordeel, en ook ik ben benieuwd of het mogelijk word om een reservewiel aan boord mee te nemen. Ik neem aan dat de aandrijving in een soort tunnel komt te liggen met de bagageruimte daarboven in de vorm van een uitneembare plaat?
    Mooie ontwikkeling in ieder geval.

    Groeten, Adri.

    • Dag Adri,

      Deze blog loopt nog steeds een beetje achter de feiten aan daardoor lijkt het hier sneller te gaan dan het werkelijk gaat, zo’n modelletje en mal zijn een hoop werk.
      Ik denk er aan een luik te maken aan de onderkant waar ook de voetgaten of als je wilt bulten in opgenomen kunnen worden. Dat luik kan groter worden dan aan de bovenkant en je zult geen last hebben van eventuele lekkage. De achterkant is via de bagage deksel goed bereikbaar.
      Achter de achteras is genoeg ruimte voor het kratje, de as met pignon, vering en derailleur komt in een soort dwarstunnel tussen de wielkasten die wordt vrij hoog i.v.m. de veerweg. Daar voor is onder de stoel naast een kettingkapje nog veel plaats voor kleinere dingen, evenals in andere hoeken en gaten.

      Groeten, Allert

      • Adri Manhave zegt:

        Dag Allert,

        Bedankt voor je reactie! Het word een model met 4×20″ wielen, dus aannemelijk met een tussenas? Is het dan wenselijk om de derailleur vanachter in een afgesloten tunnel te stoppen? Je zal daar vast wel een oplossing voor hebben, maar kan de derailleur met tussenas niet zo kort mogelijk onder het crankstel gebouwd worden? De secundaire ketting kan dan onder de stoel door naar achter, en alle delen die af en toe wat onderhoud nodig hebben zitten bij elkaar aan de voorzijde. Het is maar een idee, ik weet niet of dat technisch mogelijk is. Verder dan wat eenvoudig fietsonderhoud gaat mijn kennis niet…….

        Groeten, Adri.

  7. Quezzzt zegt:

    Heel erg mooi !

    De koplampen op het model zien er strakker uit dan op de tekeningen. En ik denk dat het ontwerpen van de vorm – met de Quest er naast ter vergelijk – heel erg goed gelukt is.

    Dat maakt razend benieuwd naar de rij eigenschappen maar daar zijn jullie nog niet :-))

    Ik had geen enkel plan mijn Quest te vervangen, maar als dit ontwerp goede rij (en andere)eigenschappen blijkt te hebben zal ik toch erg geprikkeld zijn geld ervoor te gaan reserveren.

    Ik vind het ook positief dat jullie meer zelf naar buiten treden met ontwikkelingen. Dat is goede reclame, wekt veel interesse en kan niet anders dan positief zijn voor het bedrijf. En daar hebben bezitters van velomobiel.nl producten en onderdelen natuurlijk ook baat bij ;-))

  8. Mark Cox zegt:

    Dit ziet er allemaal best wel interessant uit. Ik heb zelf al een keer de onplezierige ervaring gehad om plots een lege achterband te hebben bij 40+, met als gevolg dat ik niet op het rubber ben tot stilstand gekomen. Gelukkig had ikzelf niets, en de fiets zelf enkel krassen (netjes rechtdoor gegleden op het asfalt, had heel anders kunnen aflopen door paaltjes die ik dus met wat geluk gemist had). Toen vroeg ik mij al af waarom elke gemakkelijk verkrijgbare velomobiel maar 3 wielen had. Dat dit in belangrijke mate wordt ondervangen met dit ontwerp vind ik een grote plus. Ook de extra stabiliteit onder “gewone” omstandigheden is mooi meegenomen. Het is mooi om te zien hoe er over allerlei praktische zaken is nagedacht (kinderzitje e.d.). Qua design is de achterste helft natuurlijk heel anders dan wat we nu gewend zijn van een VM, het gaat nu logischerwijs wat meer op een mini-autootje lijken. Qua aerodynamica zal het wellicht niet slechter zijn dan een Mango?

    Hopelijk vallen de technische uitdagingen bij het bouwen van het prototype ook mee. Ik kan me voorstellen dat op het punt van de aandrijving er nog wel enkele uitdagingen zijn. Ik had begrepen dat beide achterwielen aangedreven zijn (via de as wellicht), maar ik neem aan dat tijdens het nemen van een bocht enkel het achterwiel aan de binnenkant van de bocht nog echt aandrijft wegens geen differentieel. Binnen 2 of 3 jaar ga ik wellicht een nieuwe fiets kopen (de Mango staat nu op 96000 km en maakt er bijna 20000 per jaar), wat de huidige ontwikkelingen extra interessant maakt voor mij. Naar draaicirkel en bandbreedte toe neem ik aan dat vergelijkbare afmetingen met de Quest worden nagestreefd?

    Als naam voor de fiets zou je Quest en quattro nog kunnen mengen met elkaar tot Questro of Quastro, tenzij er naar een geheel nieuwe naam gezocht wordt natuurlijk 😉

    In elk geval fantastisch dat er nog echte vernieuwingen gebeuren in de velomobielwereld! Ik volg het nieuws in elk geval met veel interesse op.

    Groeten,
    Mark

    • Dag Mark,

      Je bent niet de enig die wel eens om gegaan is waar dat met een vierwieler niet gebeurd was. Een as met twee freewheels moet het worden geen differentieel maar daarover in de volgende post meer.
      Draaicirkel en bandbreedte is als de Quest, aerodynamica hoop ik ook maar dat blijft een moeilijk te voorspellen iets zonder windtunnel tests.

      Groeten, Allert

  9. Richard zegt:

    Ziet er goed uit!
    Vraag: leveren de koplampen zo hoog en met de uitsparingen niet al gelijk een verstoring van de luchtstroom op?

    Groet, Richard

    • Dag Richard,

      Die koplampen gaan wat verstoring opleveren, de vraag is hoeveel en of je ze dan zou willen verplaatsen………. Er kunnen wel 3D gevormde ruitjes over de lampen en uitsparingen gemaakt worden, die beslaan wel snel maar zijn wellicht het proberen waard qua luchtweerstand.

      Groeten, Allert

  10. Quezzzt zegt:

    Een bocht nemen met een starre aangedreven as tussen 2 wielen zal wel niet de allerbeste rij eigenschappen omdat het kan wringen en/of hoge bandenslijtage opleveren. Toch waren de velovelo cars uit de vorige eeuw ook zo ontworpen. Misschien is er ook niet zo’n groot probleem omdat de spoorbreedte achter beperkt is en de wielen ten opzichte van elkaar niet zo gek veel in omwentelingssnelheid kunnen verschillen.

    Een differentieel is wellicht onnodig zwaar en complex. Net als hydraulische overbrenging van cranks naar afzonderlijke wielen.

    Misschien is 1 aangedreven wiel technisch minder mooi maar wel het beste compromis. We zullen het wel horen :-))

  11. Leo Visscher zegt:

    Hoi Quezzzt,

    Ik rij al ruim 1500 km op een links-achter aangedreven Veloquad. Voor mij geen enkel probleem. Op mijn linksachter komt 350 Watt van de motor plus mijn ongeveer 100 Watt. Ik ga nog een proef doen met een motor rechtsachter met krachtcensor in de trapas. En HP aandrijving linksachter.

    Groeten, Leo Visscher

  12. tetetetelacourse zegt:

    Hoi Allert,
    Ik vind het resultaat heel erg mooi geworden, en bij nader inzien vind ik de staartvin wel goed passen op de smurfenmuts. Het model is mooi in balans. Het filmpje laat dit toch wel heel goed zien.

    Nu begin ik toch wel benieuwd te worden naar de aandrijving. We wachten de volgende post af !!

    Groet
    Rudolf.

  13. tetetetelacourse zegt:

    Als je de freewheels kunt “locken”, en een rohlof gebruikt, dan zou je ook achteruit kunnen trappen.

  14. Ambu Lance zegt:

    Hoi Allart, ziet er goed uit. Wat wel opvalt op de laatste foto is dat het instapgat van de nieuwe fiets beduidend kleiner is als dat van de Quest, lijkt qua vorm ook op de XS. Dat zou wel eens lastig kunnen worden voor de rijders die een wat forser postuur hebben.

    • Dag Ambu Lance,

      Een zeer terechte opmerking, het is zelfs iets smaller dan van de XS, dat moet nog wel breder worden in het 1:1 model.
      Iets korter dan in de Quest is wel gepland omdat mensen onder 170-175cm de knieën kunnen stoten aan de rand van het gat als ze inde Quest fietsen, dat gebeurd niet bij de XS.

      Groeten, Allert

  15. Klaas Verzijl zegt:

    Niet om het een of ander, maar…..
    Als je toch de achterwielen aandrijft, waarom dan geen enkel voorwiel?
    Ik kan me voorstellen dat als je dicht bij de achteras zit, het nadeel van eerder omkantelen binnen de perken gehouden kan worden. Vooral als je dat voorwiel flink voorin de punt zet. Dat kan, omdat je toch geen tractie voor optrekken nodig hebt. Je blijft ruimte voor je kratje houden, maar de voorkant kan wellicht wat meer gestroomlijnd worden. En met 1 voorwiel een stuurinrichting maken lijkt me makkelijker dan met twee.
    Verder een cool project, natuurlijk.

    • Dag Klaas,

      Je kunt een delta- of een tadpole trike maken en tussen de achter- respectievelijk de voorwielen gaan zitten waardoor de stabiliteit goed is maar het heeft zo zijn nadelen t.o.v. een quad.
      Als je het zwaartepunt tussen de twee wielen legt krijg je met een delta een onderstuurd geheel. De fiets schuift rechtdoor over het weinig belaste voorwiel in extreme situaties. Een Hase Kettwiesel heeft deze configuratie gecombineerd met één wiel aandrijving, als je er een helling mee oprijdt dan til je het voorwiel van de grond bij elke trap. Door de één wiel aandrijving zet dat wiel telkens een stapje opzij totdat de fiets uit zichzelf omkeert.
      Je kunt er een mooie neus aan maken maar hoe maak je er een einde aan na die brede en hoge achterkant van twee wielen met een stoel er tussen, ik bedoel qua stroomlijn is het minder handig.
      Elk concept heeft zijn eigen voor en nadelen, waar het om gaat is dat jouw velomobiel de voor jou beste mix van eigenschappen heeft. Alles overwegende verwacht ik dat de vierwieler voor mij het beste compromis tussen alle voor- en nadelen gaat vormen.

      Over Delta’s gesproken kijk hier eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=c_INdbXMqsw als je zo hard zou fietsen dat je downforce kon gebruiken om de druk op de wielen goed te verdelen en je het energieverlies daarvan op de koop toe kon nemen, dan was het wel wat.
      Overigens is het geen nieuw concept zoals in het filmpje wordt verteld, het is midden jaren ’70 ook al eens gedaan: http://www.thetrivette.com
      Maar goed in de racerij is het verboden met een driewieler mee te doen als was het een ligfiets in de tour.

      Groeten, Allert

      • Gerrit Govaerts zegt:

        Ik citeer ; “Je kunt er een mooie neus aan maken maar hoe maak je er een einde aan na die brede en hoge achterkant van twee wielen met een stoel er tussen, ik bedoel qua stroomlijn is het minder handig ”
        De Velotilt heeft dat probleem opgelost met “outrigger” achterwielen in stroomlijnkappen . Is dus eigenlijk een non event , zolang je maar genoeg afstand houdt tussen die kappen en de body . Als de grenslagen gaan mengen , dan krijg je er natuurlijk een forse portie “interference drag” gratis bij . Maar ik neem aan dat David Wielemaker dit zeker zal meegenomen hebben in zijn CFD simulaties

    • Dag Gerrit,

      Je noemt zelf al de ´interference drag´ maar Klaas wil ook nog een kratje mee kunnen nemen, dat wordt lastig met een Velotilt achtige kuip. Een andere dingetje, je ziet je achterwielen niet maar ze zijn er wel als je langs een paaltje rijdt.

      Groeten, Allert

      • Gerrit Govaerts zegt:

        Klopt allemaal , dat van die onzichtbare achterwielen kan wel eens voor verassingen zorgen als je ff niet oplet en in je spiegels kijkt . Met schade als gevolg . Had ik nog niet aan gedacht . Trouwens , we moeten nog afwachten hoe ie zich gaat gedragen met forse zijwind. Jan van Team Cygnus heeft daar van bij aanvang reeds voor verwittigd . We zullen zien of de lock op de demper dit kan verhelpen . Aan de positieve zijde , vermijd je met FWD de meeste aandrijf problematiek die je wel hebt met 2 aangedreven wielen

  16. Hallo, De Neo-Retro look is heel mooie ! Wij zien dus dat de design ongeveer definitief is.
    Tien, zou ik ook een Quadro gaan tekenen voor de fun ? Is wel een heet interessant project !
    Om de rolweerstand van de achterwielen te verminderen zou het niet interessant zijn om 700 wielen te gebruiken (20″ voor, 28″ vanachter) ? De VM zou dan wel meer op een break lijken dan op een 1950 sport wagen.
    Bye

    • Dag Christophe,

      Erg leuk om juist van jou een compliment over de vormgeving te krijgen.
      Die grote achterwielen, ik heb er wel aan gedacht maar om verschillende redenen niet gedaan. De achterkant wordt hoger en daardoor de stroomlijn slechter en ook het gewicht van grote wielen en wielkasten is groter daarbij kost het ook bagage ruimte.
      Voor de vormgeving kan het wel interessant zijn, ik ben heel benieuwd hoe jij een Quadro gaat tekenen. Jammer genoeg is mijn frans niet zo goed en begrijp ik niet alles op jouw site.

      Groeten, Allert

  17. Marco Loogman (Quest 450) zegt:

    Allert, heb je dat model bij jullie in de werkplaats? Ik zou graag een keer langskomen om het te bekijken, het zegt toch meer dan een foto of filmpje. Wat je nu aan het maken bent is eigenlijk precies wat ik zoek.

    • Dag Marco,

      Meestal staat het modelletje in de werkplaats en je bent van harte welkom om het een keer te bekijken. Stuur wel een mailtje van te voren dan zorg ik dat het modelletje er is.

      Groeten, Allert

  18. Jon8th8n zegt:

    Zo ontzetted mooi…. ’50ies staartvin! Echt prachtig….

  19. Willem Jan zegt:

    Allert, complimenten voor het prachtige model! Sinds ik de Pinion transmissie heb gezien vraag ik mij af of dit niet ideaal is voor een velomobiel? Door de versnellingsbak op één plaats voor in de fiets te monteren kan de transmissie achter veel eenvoudiger en is bereikbaarheid voor onderhoud niet meer nodig.

    • Dag Willem Jan,

      Dank je wel voor het compliment.
      Ik vind de pinion een mooi stukje techniek, het bereik van de pinion is goed, je kunt in stilstand schakelen en niet mis schakelen of achteruitrijdend je derailleur in de soep draaien.
      De afgesloten versnellingsbak is een voordeel bij een open fiets maar niet in een velomobiel waar de aandrijving toch al schoon en droog binnen zit.
      Verder zie ik wel een aantal nadelen t.o.v. een derailleur systeem.
      De stapjes van elk 11.5% zijn bij de zware verzetten wat te groot en bij de lichte wat te klein. De prijs is erg hoog, hij is zwaar en heeft waarschijnlijk een lager rendement.
      Het derailleur systeem in de Quest vraagt weinig onderhoud, in de Q4W wordt het ook nog gemakkelijk en van boven af bereikbaar via de bagage bak deksel. In stilstand schakelen is wel mogelijk als je een Schlumpf mountain drive monteert.
      Dus, nee ik wil de pinion niet gebruiken.

      Groeten, Allert

  20. Sander van de Wal zegt:

    Mooi ontwerp!
    Waarom zouden ruitjes voor de koplampen moeten beslaan? Als dat ruimtes worden die afgesloten zijn kan het vele vocht in de velomobiel er niet komen en wellicht werkt het om er dan zo’n zakje sicilagel (vochtvreter) in te leggen om het laatste vocht uit de lucht te halen.
    Het zou voor ventilatie misschien een idee zijn om een grille te maken. Ik ben geen expert op het gebied van aerodynamica maar ik heb wel eens begrepen dat aan de voorkant lucht min of meer wordt samengeduwd en er zo straffeloos lucht afgetapt kan worden op zo’n punt. Zeker op warmere dagen geeft dit een grotere luchtstroom, dat lijkt mij best prettig. Met een schuif of zoiets kan de luchtstroom dan om koude dagen (deels) geblokkeerd worden.
    Er lijkt een naad rondom de hoofdsteun te zitten, wordt dit een soort van achterklep? Dat kan best handig zijn omdat er dan ook makkelijk spullen in de hoofdsteun gestopt kunnen worden, bij mijn Quest mis ik zoiets wel eens.

    • Dag Sander,

      We kunnen best nog eens met ruitjes experimenteren, maar heel eenvoudig is het niet om van binnen uit verstelbare lampen achter ruitjes te maken en alles goed af te dichten.
      Bij auto’s beslaan de koplamp ruitjes ook wel maar met een 55w halogeenlamp heb je zo veel warmte opbrengst dat het snel weer verdwijnt. Met LED fietslampen van 2,4w heb je veel minder warmte.
      Door op het drukpunt lucht binnen te laten verstoor je de stroming langs de buitenkant het minst. Echter, als de lucht binnen komt staat ie stil, hij wordt vervolgens versneld voordat ie weer geloosd wordt en dat kost energie.
      Voetgaten zijn handig als je achteruit wilt rijden en laten genoeg lucht binnen.
      Kijk even naar het filmpje en je vindt het antwoord op je laatste vraag.

      Groeten, Allert

  21. What about ocasional transport of second person? Is there any plan for somthing like this? Is there enough of room inside? Could be behind-the-head-part be done moving? I mean something in style of Royce Creasey Voyager (http://www.yamamura.unospace.net/Voyager03/Voyager.pdf)?

    • Hello Ladislav,

      In the previous post you can find a drawing where a child is projected behind the rider. This way it is possible to transport children up to 1.25m 6 to 7 years old and probably bigger. A modified hatch would be needed, one could think of sliding parts or other solutions.

      Greetings, Allert

      • I was impresed on SPEZI with veloschmitt but scared of projected weight of 60kg. Great to see that you are working on something a bit similar but with your experience and racing backround. I am maybe too naive but I like to be able ocasinally offer a lift to another adult. I was using alleweder 20×26 and left it for the reason of small luggage area. Now I ride radnabel which has plenty of room for cargo. I miss something versatile as my Xtracycle and sleek, quick and faired as Quest. I am looking forward to future progress, with something as Bionx it could be quick even in our hilly area. Good luck Ladia

  22. Piet Kaagman zegt:

    Heel mooi ontwerp. Doet mij wel aan Flash Gordon denken. Zeker in de geel/rode kleurstelling

  23. Das Model sieht sehr schön aus – gefällt mir besser als das Quest. Bei der Technik vertraue ich ganz auf Allert seine Erfahrung. Nur eine Bitte: macht das Einstiegsloch nicht zu klein, damit ich auch rein pass 🙂
    Viele Grüsse an das Team von velomobiel.nl
    Didi

  24. Sehr schönes Velomobil, ich hoffe es wird nicht zu schwer?! Die Kurvenlage scheint jedoch besser als bei VM mit 3 Rädern. Optisch mehr als gelungen, echt klasse!
    Ich wünsche euch viel Erfolg mit dem Modell,
    viele Grüsse an das gesamte Team,
    Andreas

  25. Rob zegt:

    Getting excited over the concept of the ‘practical’ luggage area and Schlumpf option… Track suitable to straddle the strip of grass down the middle of rural roads also looks very useful. Likewise two rear wheels seems a potential advantage on rough roads where rear wheel bounce or slip can effect the direction of travel.
    Keep up the great postings – I’ve started saving!!! 😉

  26. Jules Boetekees zegt:

    Hallo Allert,

    Een interessant ontwerp, maar: ik mis de elegantie van de Quest met name de neus; waarom zo,’n klein instapgat, dat van de Quest is prima; de achterkant wordt toch wel een beetje een batmobiel.

    groeten,

    Jules Boetekees

    • Dag Jules,

      Ach ja, de één vindt het mooi en de ander niet, over smaak valt niet te twisten. Gelukkig heb je al een Quest. Dat instapgat is inderdaad te klein uitgevallen, het moet in elk geval nog breder worden in het uiteindelijke model. Nu is het smaller dan dat van de XS, dat is wel erg smal.

      Groeten, Allert

  27. Willem Vierbergen zegt:

    Wel een prachtig ontwerp beetje retro-vooral in deze kleursetting gaaf hoor!

  28. Stradaatje zegt:

    Dat de muts in een haaetand uitloopt, is dat alleen maar om het terugscharnieren mogelijk te maken ? Of levert het ook een aerodynamisch voordeel op ? Voor mij persoonlijk vloekt het een beetje met de -overigens mooie- stroomlijn. Denk dat een aflopende muts zoals bij de Q mooier zou staan ….
    Beauty is in the eye of the beholder 😉

Geef een reactie op Velomobiel.nl Reactie annuleren