Een houten tweezitter met vier wielen

houten 4wieler tweesiter

Foto Nico van Baar

Afgelopen vrijdag kwam Nico van Baar bij ons langs om zijn nieuwste creatie te laten zien. Na zijn houten solo Quest heeft hij nu een houten tweezitter gemaakt.
Het is een vierwieler met een aandrijving zoals ook bij de DouQuest is toegepast.

englishA wooden twoseater with four wheels

Last Friday Nico van Baar dropped by to show his latest creation. His first wood project was the wooden Quest, now he has made a wooden twoseater.
The four wheeler has a drive-line similar to that of the DuoQuest.

houten 4wieler

Foto Nico van Baar

De tweezitter heeft een geheel eigen model met de hoofden binnen en een grote ruit. De ruit is van polycarbonaat gemaakt maar de vorm van de sponning is zodanig dat er een glazen ruit van een driewielig Piaggio autootje in past.
De fiets techniek is van de Quest, beide rijders hebben een eigen aandrijflijn, ze drijven elk één van de twee 26 inch achterwielen aan. Alleen de linker rijder heeft een stuur en een elektrische hulpmotor, met hulp van deze motor zijn snelheden van meer dan 40 km/u gemakkelijk te rijden. De voorwielen worden geremd met twee 90 mm SA trommels.
Er is verlichting ingebouwd met rem en knipperlichten.
De houten carrosserie is door Nico gebouwd, het kunststof en metaal werk is door Sacha Knoop gedaan.

englishThe twoseater has a unique design with the heads in and a big windscreen. The windscreen is made of polycarbonate but can be replaced by a glass windscreen of a Piaggio three wheeled car.
The bicycle technique is the same as the Quest, both riders have their own drive-line, they both drive one of the 26 inch rear wheels. The rider on the left side has a steer and a electric motor, with the help of this motor the vehicle can easily be accelerated to speeds over 40 km/h. The front wheels are equipped with 90 mm SA drum breakes.
There is a light system with indicators and break light.
The wooden body is made by Nico and the grp and metal work is made by Sacha Knoop.

Foto Nico van Baar

Foto Nico van Baar

Hieronder enkele gegevens:

Lengte 335 cm, breedte 110 cm, hoogte 103 cm
Motor: Impulse 350 watt, accu Kalkhof derbycycle, 36 volt, 612 Wh, 17 Ah
Zonnepaneel: Solbian sunpower 64 Wp, gewicht ca 800 gram
Gewicht inclusief accu ongeveer: 70 kg
Duur van het project: van idee tot het einde ca 2,5  jaar

En verder moeten de foto’s voor zich spreken.

englishHere are some specs:

Length 335 cm, width 110 cm, height 103 cm
Motor: Impulse 350 watt, battery Kalkhof derbycycle 36 volt, 612 Wh, 17 Ah
Solar panel: Solbian sunpower 64 Wp, weight ca 800 gram
Weight including battery approximately: 70 kg
Duration of the whole project from initial idea to finished product approximately 2,5 years

Enjoy the  pictures below:

Foto Nico van Baar

Foto Nico van Baar

Foto Nicoo van Baar

Foto Nicoo van Baar

Foto Nico van Baar

Foto Nico van Baar

Foto Allert Jacobs

Foto Allert Jacobs

Foto Allert Jacobs

Foto Allert Jacobs

Foto Allert Jacobs

Foto Allert Jacobs

Zoek de drie vierwielers ;-) / Find the three fourwheelrs ;-)

Zoek de drie vierwielers😉 / Find the three fourwheelrs😉

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, vierwieler. Bookmark de permalink .

13 reacties op Een houten tweezitter met vier wielen

  1. andri_ch zegt:

    Now this is a work of art! The shape gives me an impression of speed, the wooden material makes it elegant, the side to side seats, not tandem seats, make it familiar enough! This is a truly remarkable design!

  2. Henk zegt:

    Geweldig apparaat!

    Waar is die bediening (met blauwe backlight) voor op de voorlaatste foto? (Wat voor) koplamp?

  3. Johan G zegt:

    1m10 breed : met open wielkasten kan dan misschien op 1m breed en dan mag je in België op het fietspad blijven !
    Hoe ver staan de trapbomen uit mekaar ? Dat moet <50cm zijn.
    Voor mij graag dringend een duo velomobiel van 1 m breed !

  4. Arnold Stokkel zegt:

    Wat een plaatje !! En wat een vakmanschap !!

  5. Nico zegt:

    Hoeveel weegt dat ding eigenlijk? Ik krijg niet de indruk dat ’t nou een lichtgewicht is…

  6. Such a 2 seater (Sociable) VM is still what I looking for !!!
    Anybody who knows plans for make one (Opens source or for buy) ? Thanks for info (Y)
    happy New Year (Y) and many fantastic rides in 2015
    Let’s GO the road is calling us
    God bless you
    Harry

  7. Cas Tuyn zegt:

    Erg mooi gemaakt, maar is dat houtwerk niet extra zwaar? Mijn Mango weegt volgens mij 30 kg, dus 2x mango zou 60 kg zijn, ipv 70.
    De carrosserievorm met die voorruit is ook mooi gemaakt, is dat echt glas of lexan of zoiets? Zit er nog een dakje bij indien het regent? Is een ruitenwisser nodig bij regen?

  8. Pingback: A Collection of Velomobile links- Part 1 | Bicycle Design

  9. Tim Slater zegt:

    70 kg is too much, unless you live on a flat plain, but it certainly is elegant!!

  10. ROBERT SCHAUFELBERGER zegt:

    CONGRATULATIONS,VERY FINE!;)

  11. Edwin zegt:

    this is the best i have ever seen . I am looking for a 2 seat Velo with 4 Wheels and 45km/h pedelec motor but the market is not that big. And a one Person velo is not that fun for me . I hope there will be more velos like this on the market especially more with 2 seats and a roof🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s