Q4W – Het afwerken van de plug – deel 2

Door Allert Jacobs
Q4W - final version headlight

Foto Allert Jacobs

De koplampen zijn in de laatste dagen nog veranderd en naar mijn mening ook verbeterd.
Ik ben er in elk geval tevreden over en nu dan ook begonnen met het maken van de echte linker kant, want tot nog toe is het spiegelen in photoshop gedaan. Dat namaken in spiegelbeeld is een geduld klusje van meten, plamuren en weer wegschuren.

englishFinishing the male mold – part 2

The headlights have changed in the last days and also improved in my opinion.
I am in any case satisfied and now also started making the real left side, because till now the  mirroring has been done in photoshop. Making that mirror copy takes a lot of  measuring, filling and sanding again.

Als eerste moet de glasvezellaag weg geslepen worden omdat de wijzigingen ook aan deze kant tot op het polystyreen gaan.

englishIt starts with cutting away the glass fiber because changes need to be made in the polystyrene.

Q4W - final headlights 2

Foto Allert Jacobs

Daarna moet er weer glasweefsel overheen, hier staat het uit te harden onder de warmte van een gloeilamp.

englishThen it needs to be covered in glass fiber epoxy again, here the  of the resin is seeded up by the heat of a light bulb.

Het vooraanzicht, de linker kant is nog niet helemaal klaar.

englishHere is the front view with the left side not yet finished.

Q4W - headlights front

Foto Allert Jacobs

Een driekwart aanzicht. / A three-quarter view.

Q4W - headlights 3/4

Foto Allert Jacobs

Van achteren is te zien dat de lampen hoger zijn gekomen en de teenruimte voor lange mensen is daarmee toegenomen.

englishLooking from behind you can see that the lights have been raised thus providing more room for tall people’s toes.

Q4W - rear view

Foto Allert Jacobs

De nieuwe hogere lampen belemmeren het zicht niet meer dan de oude deden.

englishThe new lights do not obstruct the visibility any more than the old design did.

Q4W - detail

Foto Allert Jacobs

Dit bericht werd geplaatst in vierwieler en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Q4W – Het afwerken van de plug – deel 2

  1. John Highet zegt:

    Excellent progress Allert– I like it even more!

  2. Een Geweldige Prestatie Allert!!!!!!

  3. belpri zegt:

    Ziet er goed uit onder deze hoek gefotografeerd. De puntmuts ziet er van achteren in verhouding wat grof uit. Maar dat zal wel liggen aan vanuit welke hoek gefotografeerd.

  4. Quezzzt zegt:

    Het is hier niet van toepassing Allert – en inderdaad knap, steeds weer een andere stijl die rijders nog niet iets mooier vinden – maar jullie vinden een afneembare/verwisselbare neus niets ?

    De voordelen bij schade zijn uiteraard duidelijk maar je kunt dan evt ook meerdere modellen neus aanbieden die de velomobiel elk een andere uitstraling geven. Dat als jij of klanten het toch jammer vinden als een bepaald uiterlijk het niet is geworden. Ik vind de “agressievere” of het “snellere” uiterlijk wat je nu hebt gegeven ( of zo interperteer ik dat ) ook mooier, maar je oude model was “schattiger of iets richting jaren ’60 uitstraling. Wat zeker ook een groep klanten zou kunnen bekoren. Niet voor niets heeft bijvoorbeeld de SLT sprinter trein die bij jullie achterlangs rijdt een soort “smiley” gezicht als neus. Dat is weloverwogen gedaan met een bestaand Duits model gekocht van het schap.

    De 4WQ wordt vast niet de allersnelste vm die er is noch zulen klanten dat waarschijnlijk verwachten. Dat is waarschijnlijk waarom je juist andere groepen rijders zou kunnen aantrekken met een eventueel variabel uiterlijk.

    Ik snap dat dit niet zomaar iets is waar jullie wat mee kunnen of willen, of allang hebben overwogen maar niet voor gekozen hebben. Maar het heeft wel een aantal specifieke voordelen.

    • Dag Quezzzt

      Een afneembare neus heeft zeker voordelen. Buiten het verwisselen voor een ander uiterlijk is het ook handig bij schade en vervoer in een auto b.v.
      Maar je krijgt wel een naad op een plek waar je die niet wilt hebben, het is meer werk in de productie en ook bij het maken van de mallen en wat extra gewicht brengt het ook aan. Bovendien kun je de neus dan niet goed meer gebruiken om het frame te ondersteunen. Dus nee, ik doe dat niet.
      Ik wil nog wel een variant op de deksel/smurfenmuts maken, daarmee kan de Q4W er ook al heel anders uit komen te zien en die is gemakkelijk te verwisselen.

      Hij wordt misschien niet de allersnelste op het rechte eind maar waarschijnlijk wel in de bochten!

      Groeten, Allert

  5. Thanks for updating your work (Y) Great improofment and design … Just❤ it

  6. Quemo zegt:

    De voorkant doet mij wat denken aan de kop van een kerkuil.
    Ik weet trouwens wel wat ik kan gaan vragen voor een mooi verjaardagscadeau🙂

  7. barbier laurent zegt:

    Bravo .j’ai déjà un strada mais le q4w me donne vraiment envie .pense tu qu’il sera aussi rapide que le strada .
    laurent

  8. ivankuljis@yahoo.com.au zegt:

    Hi Alert,
    Only comment here is that l am lovin’ the ‘Wise Owl’ face shown on the frontal….hope you ill maintain that ‘face’ to production!

    Cheers,
    !nK

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s