Door Allert Jacobs
Vorige week is er aan de mal gewerkt en de mal is inmiddels af. Hij ziet er goed uit maar je weet pas echt of het een goede mal is na een tiental keren een product er in gemaakt te hebben.
Hier zijn de lamineer dames bezig met het aanbrengen van de eerste lagen.
Last week they worked on the mold and the mold is finished now. It looks like it’s a good mold but you will really know whether a good mold after a dozen product have been made.
Here, the laminating women in the process of applying the first layers.
Na een aantal lagen begon de temperatuur van het laminaat te hoog op te lopen en is besloten het te laten uitharden om de volgende dag weer verder te gaan.
Het statief met luchtblazers voor extra koeling staat er naast. Scheurweefsel is aangebracht zodat er niet geschuurd hoeft te worden als er weer verder gelamineerd wordt.
After laminating a number of layers, the temperature began to rise to an alarming level and the decision was made to let it cure and continue the next day.
The tripod with air blowers for additional cooling stands next to the mold. Peelply is applied so that there is no need to sand before laminating the next day.
B M staat voor Batmobiel; zo wordt de nieuwe velomobiel op de werkvloer genoemd.
B M is for Batmobile; as the new velomobile is nicknamed in the workshop.
Hier wordt geschuurd aan het bovenste deel van de mal dat de bijnaam ‘de tong’ heeft gekregen.
Here is being sanded on the upper part of the mold that is nicknamed ‘the tongue’.
Afgelopen week is het eerste product gemaakt in de nieuwe mal. Het onderste deel van de mal heeft de bijnaam de schoen gekregen.
Last week was the first product was made in the new mold. Here you see the lower part of the mold that is nicknamed ‘the shoe’.
Komende week kan de eerste carrosserie worden gelost en in twee kleuren worden gespoten waarna hij op weg gaat naar Dronten.
De mallen voor de wielkasten zijn er nog niet dus het zal nog wel even duren voordat er mee gereden kan worden.
Next week the first body can be released from the mold and painted in two colors it goes on it’s way to Dronten.
The molds for the wheel boxes are not there yet so it will be some time before it can be taken for its first ride.
Great progress!! How are the mechanical bits coming along?
Hi John,
The moulds for the wheel boxes are the next thing. Mechanical bits are designed but drawings have to be made, jigs for welding etc.
It all takes time and the regular work on our current models like maintenance and body repair goes on too.
But believe me when I say that I’m eager to ride the first Quattrovelo.
Regards, Allert
Ik vind ‘Batmobile’ eigenlijk ook wel een goede naam 😉 Maar dan krijg je waarschijnlijk Marvel comics op je nek of bezoek uit Gotham City.
Daarom moet het ook Catmobile worden, de achterkant heeft de vorm van een kattenkop. Als ik ‘m zou kopen wordt dat in elk geval de naam. Maar ik moet waarschijnlijk wachten op de QuattroVelo XS.
I think you made the right decision on the name. Great to see the progress you are making on this new velomobile. I wish you great success with the new concept.
Vooral om achteraf gezeur te voorkomen en de eigen identiteit een goede keuze!
Maakt de (eventueel niet rijklare ) QuattroVelo zijn opwachting aan de Spezi 2015 ?
Dag Jos,
als alles volgens plan gaat komt er op de Spezi een eerste carrosserie te staan, hij zal hopelijk met Cycle Vision ook kunnen rijden.
Groeten, Allert
Dag Jos,
Er zal er één staan maar inderdaad niet rijklaar.
Groeten, Allert
Als ik naar de kleuren van het prototype kijk, moet ik erg denken aan de oranje-tompouce die ik voor mijn neus heb staan. Ik vind het een erg mooie kleurencombinatie. Erg goed gekozen. Ik geef toe, het klinkt niet erg technisch, maar het oog wil ook wat.
ik vind hem schitterend !!!!!!!!!!